Aloitusopas uskontielle

aloitusopas.jpg

Raamattu sanoo:

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä” (Joh. 3:16).

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut” (Apost. teot 16:31).

Haluatko tulla uskoon; antaa elämäsi Jeesukselle?

Jos tahdot, niin rukoile seuraava rukous:

Rakas Jumala! Kiitän Sinua, että lähetit Poikasi, Jeesuksen, maailmaan minunkin syntieni tähden! Kiitos Jeesus, että sovitit Golgatan ristillä kaikki syntini Isän Jumalan edessä! Jeesus, tahdon uskoa sinuun. Pyydän, tule sydämeeni ja anna kaikki syntini anteeksi! Haluan olla sinun omasi. Kiitos, Herra, että kuulit rukoukseni!

Kun rukoilit edellä olevan rukouksen, olet nyt Jeesukseen uskova ihminen. Olet pelastettu. Haluan vakuuttaa sinulle: Jeesuksen nimessä sinun syntisi ovat anteeksi annetut!

Onnittelen sinua päätöksestäsi!

Neljä asiaa:

1. Kerro jollekin, että olet tullut Jeesukseen uskovaksi
  2. Ala lukea Raamattua. Aloita Uudesta testamentista
  3. Opettele rukoilemaan
  4. Tule uskovien yhteyteen

Rohkaisua ja ohjeita sinulle, joka olet tullut äskettäin uskoon

Lue Raamattua päivittäin (Matt. 4:4)

Jumalan Sana, Raamattu, on Jeesukseen uskovien ihmisten ”pääkirja”. Anna sen olla sitä elämässäsi. Lue Raamattua ja pyydä Jumalaa opettamaan, johdattamaan ja rohkaisemaan sinua sen kautta. Aloita Jumalan Sanaan tutustuminen esim. Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumeista. Opi tuntemaan Jeesusta Raamatun lehdiltä.

Halua oppia rukoilemaan päivittäin (Matt. 7:7-11)

Rukouksen kautta uskonelämäsi pysyy tuoreena ja elävänä. Näin vahvistut uskossasi. Pidä rukousta välttämättömänä asiana elämässäsi – kuin hengitystä luonnollisessa elämässäsi. Opettele puhumaan taivaalliselle Isällesi rukouksessa ja kuuntelemaan mitä Hän haluaa sinulle sanoa. Vietä aikaa Hänen edessään myös olemalla hiljaa. Kiitä, ylistä ja palvo Häntä. Ano, pyydä, kolkuta ja etsi Häneltä. Saat rukousvastauksia.

Pyydä, että Jeesus kastaa sinut Pyhällä Hengellä (Apost. teot 2:1-4, 10:44-48, 19:1-6

Jumala on Sanassaan luvannut sinulle ja jokaiselle lapselleen Pyhän Hengen voiman (Apost. teot 2:37-39). Siksi sinulle kuuluu kaste Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki antaa sinulle voiman elää Jumalan lapsena ja palvella Häntä.

Älä häpeä Jeesusta (Apost. teot 1:8)

Sydämen usko Jeesukseen ja sen kertominen toisille tekee uskostasi elävän ja todellisen. Näin tunnustaudut ihmisten edessä Jeesuksen seuraajaksi. Kerro pian uskoontulosi jälkeen jollekin ratkaisustasi seurata Jeesusta. Näe alusta pitäen tärkeäksi kertoa toisille Jeesuksesta. Näin he kuulevat evankeliumin sanoman - sanoman Jeesuksesta ja pelastuvat. Älä ala piilottelemaan uskoasi. Näytä värisi.

Mene vesikasteelle (Mark. 16:15-16)

Jeesus käski kastaa ne ihmiset jotka uskovat Häneen. Kaste on osoitus siitä, että he uskovat Jeesukseen ja haluavat seurata Häntä. Kaste on tunnustautumista Jeesuksen seuraajaksi. Ota sinäkin tämä askel pian uskoontulosi jälkeen. Anna kastaa itsesi.

Liity paikallisseurakuntaan (Apost. teot 2:37-42)

Emme koskaan voi liikaa korostaa uskovien yhteyden merkitystä uskovan ihmisen elämässä. Jumala on asettanut paikallisseurakunnan ja Hän odottaa, että jokainen Jeesukseen uskova löytäisi oman paikkansa paikallisseurakunnan jäseninä. Seurakunta on paikka, jossa sinua autetaan kasvamaan uskossasi ja seuraamaan Jeesusta. Yhdessä ja johdetusti työmme on siunatumpaa.

Tervetuloa kokemaan uskovien yhteyttä paikallisseurakuntaan!

Teksti: Jouko Kuusjärvi

Voit ottaa yhteyttä: